Digital markedsføring uddannelse: Få meget mere ud af dit online marketing bureau
I 2019 kan man som virksomhed ikke undgå, at skulle forhold sig til de nye digitale platforme. Digital markedsføring – eller online markedsføring om man vil – spænder bredt og dækker hermed over en masse facetter og måder at ramme din virksomheds målgruppe på.
Mange virksomheder vælger at gøre brug af et online marketingbureau til at varetage denne del af markedsføringen. For her sidder specialister, der har masser af erfaring, og som er i stand til at skabe nogle håndgribelige resultater for din virksomhed.
Desværre har mange virksomheder stadig ikke taget stilling til deres digitale markedsføring strategi. Og det medfører ofte, at du ikke engang blot står stille – du falder bagud i kampen om kunderne og mere omsætning.
For rigtig mange af dine konkurrenter arbejder formentlig på deres online marketing – og dermed på deres tilstedeværelse og synlighed i Google.
Og vælger du at samarbejde med et bureau, kan det derfor være utrolig givende at have sat dig ordentligt ind i digital markedsføring. På den måde kan du bedre stille krav til bureauet, ligesom du bedre ved, hvad du kan forvente af dem.
Og du bliver også en meget bedre og mere brugbar samarbejdspartner for dem. Og det er digital win win.
Der er mange måder at få viden om digital markedsføring på. Men en af genvejene er at tage et 6 ugers kursus i digital markedsføring. Her får du en bred digital viden om emner som SEO, Google Ads, Google Analytics, leadgenerering, WordPress, email marketing og Facebook.
Kursus i digital markedsføring som gør samarbejdet med et bureau effektivt
Vil du kunne skabe online markedsføring som virkelig rykker eller gøre dit samarbejde med dit online marketingbureau knivskarpt? Med et 6 ugers kursus i digital markedsføring, vil du opnå viden og kompetencer, som gør dig i stand til at erobre den digitale verden.
På kurset får du undervisning indenfor mange yderst relevante område inden for digital markedsføring, du får bla. Viden om: CMS-systemet WordPress som der er store chancer for, at du vil komme til at arbejde med. Det er nemlig sådan at hele 25% af alle hjemmesider og blogs bliver lavet i dette CMS-system.
Udover dette får du også kendskab til WooCommerce som er et (gratis) shopsystem. Dette kan du koble sammen med dit WordPress-site, hvis du har en webshop.
SEO: Ingen synlighed uden søgemaskineoptimering
Når det kommer til synlighed online, snakker man oftest om SEO / søgemaskineoptimering. Det går i bund og grund ud på, at optimere bla. din hjemmeside, så den får en placering på side 1 på Google. SEO har nemlig også indirekte indflydelse på, hvor godt dine annoncer på bla. Facebook, Instagram og LinkedIn konverterer.
Jo bedre optimerede og relevante landingssider du har – jo bedre konverterer de jo 😉
Google Ads er den betalte del af Google, som du ser, ligger øverst i hver de fleste Google-søgninger. På uddannelsen lærer du, hvordan du igennem Google Ads, kan skabe effektive kampagneopsætninger og annoncer.
Nå større målgrupper med Sociale Medier (SoMe)
Du kommer ikke udenom Sociale Medier, når man taler om synlighed online. Mange bruger dem allerede, men hvordan kan du skabe resultater som virksomhed? Denne problemstilling vil du som kursist blive klædt godt på til at tackle. Du lærer blandt andet, hvordan du laver effektive annoncer på Facebook, så din virksomhed kan profilere dig overfor dine kunder igennem Facebook markedsføring.
Herudover vil du også blive sat ind i, hvordan Instagram fungerer og kan være et skarpt redskab til at nå din målgruppe.
”Med et 6 ugers kursus i digital markedsføring får du en forståelse for de fleste aspekter af online markedsføring. På den måde kan du danne fundamentet for effektiv kommunikation med dit onlinemarketing bureau. ”
E-mail marketing er et undervurderet værktøj, når du vil nå dine kunder
Når E-mail marketing er brugt korrekt, kan det være en kanal som ikke bare er billig, men også utrolig effektiv. På denne måde kan du personificere dine budskaber, så de er målrettet enkelte kundesegmenter. E-mail marketing har vist sig at være en af de mest direkte og dermed mest intelligente salgskanaler, i kampen om at engagere sine kunder.
Forstå hvordan du laver effektiv Leadgenerering og Konverteringsoptimering
Viser en kunde interesse for virksomhedens produkt/service, når han/hun besøger dit site, betegner man det som Leadgenerering. Hvis denne kunde så yderligere udfylder en formular eller kontakter virksomheden, kalder man det en konvertering. Denne konvertering kan man optimere mod på mange måder. Uddannelsen i digital markedsføring /online marketing giver en grundig introduktion til, hvordan du kan gøre netop dette.
Google Analytics: Bagom kundeadfærd
Til at måle denne adfærd kan du med fordel bruge Google Analytics, som du implementerer via backend på din hjemmeside, så du kan optimere mod brugerens adfærd.
Google Analytics er et gratis webanalyseværktøj og er anvendt af over 10 millioner hjemmesider verden over. Her får du viden om, bla. hvilket device de besøgende på dit site bruger og hvilken browser, på den måde kan du optimere mod dette, således at dit site er i topform i forhold til fx brugervenlighed og UX.
Det er et simpelt stykke kode, du skal indsætte i headeren, som så kan give dig et utal af informationer om dine brugere.
Godt content engagerer og giver kunderne lysten til at komme igen
Du lærer bl.a. vigtigheden af godt content, som er et uundværligt element i enhver virksomheds markedsføring. Lige meget hvilken platform eller kanal du bruger, så får du på kurset tricks til, hvordan du på bedst mulig vis skriver content, der skaber resultater.
Mobilvideo: Godt indhold er ikke kun gode tekster
Det viser sig, at i fremtiden vil størstedelen af internettrafik være video. Faktisk vurderer man, at hele 80% i 2021 vil være video. Så derfor er det helt naturligt, at et videokursu er en del af de 6 ugers uddannelse.
Her lærer du om hvilke redigeringsværktøjer, du kan bruge, og hvordan du bruger dem. Så du på den måde kan skabe en video, som engagerer dine kunder og får dem til at blive på siden længere.
Underviserne: Bliv klædt på til at mestre fremtidens discipliner af passionerede sjæle
Underviserne på de 6 ugers uddannelse i digital markedsføring er alle specialister indenfor deres felt og har mange års erfaring.
Online markedsføring er fremtiden og kurset / uddannelsen er sammensat, så den klæder dig og din virksomhed godt på til, at mestre disse discipliner.
Så hvis du vil udvide dine kompetencer og samtidig blive (professionel) i din kommunikation og samarbejde med dit online marketing bureau, så skal du helt sikkert tage denne uddannelse.